حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

جمعه, ۱۷ اردیبهشت , ۱۴۰۰ 26 رمضان 1442 Friday, 7 May , 2021 ساعت تعداد کل نوشته ها : 130 تعداد نوشته های امروز : 0 تعداد اعضا : 4 تعداد دیدگاهها : 73×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/imsoir/domains/imso.ir/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • سخن روز

    مقام معظم رهبری: اين مدرسه (رشته علوم و معارف اسلامی) يكي از ابتكارات بسيار خوب و خيلي راهگشا بود. پيامبر اسلام صلي الله عليه و آله فرمود: خـداوند جـوانى را دوسـت مى دارد كـه جوانى خود را در طاعت خدا به سر كند. [ ميزان الحكمة، ج ۵، ص ۹ ] حضرت رسول صلي الله عليه و آله فرمود: هيـچ چـيزى پيش خـدا محبوب تر و دوست داشتنى تر از جوان توبه كار نيست. [ مشكاة الانوار، ص ۱۷۱ ] امام حسن عسکری علیه السلام می فرمایند: چه بد بنده ‏اى است بنده ‏اى كه دو رو و دو زبان باشد! [ گزیده تحف العقول، ح۲۷۹ ] رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود: جوان كريم و خوش خلق، پيش خداوند سبحان محبوب تر است از پير عابدى كه بخيل و بداخلاق باشد. [ميزان الحكمه، ج ۴، ص ۴۲۱ ] اميرالمؤمنين عليه السلام می فرمایند: عزت در قناعت است و خوارى در طمع است. حضرت علی علیه السلام می فرمایند: هشدار!هشدار! به خدا سوگند، خداوند چنان پرده‌پوشی کرده که می‌پنداری تو را بخشیده است! (نهج البلاغه حکمت ۳۰)

    آسیب های اجتماعی و فرهنگی یکی از عوامل بازدارنده در عرصه های اقتصادی و مولفه های توسعه ای هستند. در بیانیه گام دوم انقلاب توجه ویژه ای به عرصه های فرهنگی و اجتماعی در قالب ترویج فرهنگ و سبک زندگی ایرانی – اسلامی شده است. تحکیم خانواده مهم‌ترین سد در برابر آسیب‌های اجتماعی در گام دوم انقلاب است و باید محور تمام برنامه‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در گام دوم انقلاب باشد.

    مدارس نیز در توانمند سازی سلامت روان دانش­آموزان نقش دارند. نظام تعلیم و تربیت می­تواند با اتخاذ تدابیر و برنامه­هایی از آسیب­های اجتماعی بکاهد. مدارس جدا از تأثیرگذاری که می­توانند در شکوفایی استعداد و خلاقیت دانش­آموزان داشته باشند؛ در برقراری آرامش روانی، نشاط، سلامت روح و جسم آنان نیز نقش حائز اهمیتی دارند و بعنوان یک الگوی مؤثر در تربیت نسل گام دوم انقلاب می­باشند.

    از این رو سازمان مدارس صدرا در راستای تحقق گام دوم انقلاب توسط نسل نوآور که با اقتصاد مقاومتی آشنا و توانمند شده باشد، در اقدامی نسبت به راه­اندازی بخش ساخت ایران اقدام نموده است.

    طرح ساخت ایران در فازهای ابتدایی اقدام به توانمندسازی خانواده­های دانش آموزان مدارس صدرا نموده است، تا با توانمند سازی اقتصادی خانواده ها، از آسیب های اجتماعی در گام دوم انقلاب پیشگیری نماید. در فازهای بعدی نیز با آموزش و پرورش استعدادهای دانش آموزان، نسبت به خوداتکایی ایشان و شکوفایی استعدادهایشان در مدارس اقدام بعمل خواهد آورد.

    در همین راستا سازمان مدارس صدرا، با همکاری اولین بازار(مجازی) اجتماعی ایرانی -باسلام- بستری فراهم نموده تا دانش­آموزان و خانواده­های مدارس صدرای کل کشور که در خانه یا کارگاه خود محصولی سالم و ارزشمند تولید یا عرضه می‌کنند، بتوانند در باسلام ایجاد غرفه نموده و محصولشان را عرضه نمایند.

    این محصول می­تواند از محصولات کشاورزی و مواد غذایی باشد تا صنایع دستی و پوشاک و لوازم خانگی و … وجه مشترک همه این محصولات این است که به صورت خانگی، کارگاهی یا توسط کسب‌وکارهای کوچک و محلی تولید می‌شوند.

    در حال حاضر ۴۰ هزار غرفه و بیش از ۳۵۰ هزار محصول در باسلام قرار دارد که همه آنها تولید داخل هستند.

    اعضای خانواده بزرگ صدرا هم می­توانند محصولات خودرا در معرض دید بیش از ۱۴ میلیون بازدید در ماه قرار دهند تا از این فرصت برای رونق کسب و کار خود و به چرخه افتادن اقتصاد کشور کمک گیرند.

    برای ورود به سایت باسلام روی عکس زیر کلیک کنید.

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.